Tisdag - Tvätt och Gym

Tisdag 5 januari

Hej nu har jag lite ork att skriva lite här. Jag sitter hemma i lägenheten tillsammans med en snarkande Måns och kollar på bronsmatchen i hockey mellan Sverige - Schweiz. Hitills har sverige gjort ett mål men hoppas självklart på fler. Jag är fortfarande grymt besviken efter förlusten mot Usa.. men men :)

Idag var det till att gå upp i tid eftersom jag hade tvätt tid för första gången :) Allt gick som smort, mycket fin tvättstuga var det här :)
Efter de bestämde jag mig för att ta cykeln och cykla till rocklunda för att gymma :) Det var väldigt länge sen nu så behöver komma igång. Plockade ur cykeln ur cykelförrådet och när man satte sig och började cykla iväg med skräck över att ramla omkull så märkte ja att de var svinkallt. Visade sig vara -16 grader ute.
Gymmade i en och en halvtimme och sen var det till att cykla hem igen. Höll på att bli påkörd av en "biljävel" som struntade i mina skräckslagna försök att inte ramla i modden längst ute i vägbanan körde så långt ut på vägen som möjligt (den skrapade tillochmed i vallarna på sidan av vägen). Jag var tvungen att hoppa av cykeln och trycka cykeln över vallen och hoppa över själv. Bilen saktade inte ens ner...

När jag kom hem så duschade jag sen lagade jag mat och kröp ner under en av mina sköna filtar i soffan. :P

Så nu sitter jag alltså här, trött i kroppen, trött i huvudet och allmänt nöjd. Tror inte att det är något speciellt som ska göras imorgon faktiskt. Kanske sova tills man vaknar och sen gå ut och gå lite grann, upptäckte en intressant väg här om dagen men hann inte se vart den ledde :)





Här har vi en bild från julafton med farmor, faster, Lena, Kusin Denice och hennes pojkvän Conny och även torsten där på hörnet.



Kusin Jesper som var på besök från i onsdag till i lördags.

Nina på tjejkvällen i söndags. Vi spelade spelet tjejmiddag, åt kinamat och godis :) mums


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0