Radio hela dagen

Onsdag 4 mars

Hejsan

Idag har det vart radio för hela slanten. Imorse var det matte bara annars har de bara vart radio. Jag hade en telefonintervju med en tjej från Unicef mellan 10 och 11. Hon var jättetrevlig och det var skoj att prata med henne. När det var klart gick jag och Erik upp till red 3 där alla andra klasskamrater var. Vi skulle nämligen det årliga skriket att det bara är 100 dagar kvar till studenten imorgon :D Så de hade gjort flygplan som vi kastade ut över skolan.
Bilder kommer!

Efter lunch var det basgruppshandledning med Mattias och sen ner och fortsätta redigera både intervjuen och prator som skulle gå hela programmet. Blev klar med det tio min innan sändning, tack och lov att erik gjorde låtlista och kollade igenom manuset. Sen var det bara att sätta sig vid tekniker platsen, röstchecka, starta inspelning och köra igång. Men det gick bra iaf :)
Nu är programmet inspelat och redigerat och klart och ska brännas ut till skivor som kommer gå till några västerås grundskolor. Tjoho.

Nu sitter jag på radions kontor och arbetar med att bränna referensen..därav att jag har tid att skriva lite ;) är 4 min kvar på kopieringen av programmen till C: disken. Snart kan jag börja jobba...:)
Lite skönt att sitta här ensam och jobba..:P Lyssna på radio och så..

Imorgon är det Torsdag! Det betyder att det är 100 dagars festen och Rekryteringsmässa! Tjoho!!

Nej nu måste jag jobba!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0