Skolan har börjat igen...

Onsdag 15 april

...och jag länktar redan efter helgen och sen efter studenten..Vad skönt det ska bli när betygen är satta den 26 maj (tror jag) och man inte kan göra något åt dom längre. :D Tjohoo de längtar jag såå mycket till, då slipper man all denna panikångest jag har över alla läxor.

Har ju inte hunnit skrivit något sedan i lördags då jag åkte till kusinerna och grillade. Det var iaf jättetrevligt :) Vi grillade kött och vitlöksbröd och sen åt vi hasselbackspotatis, svamp och så vidare..Mycket gott. Hade ju tänkt att jag skulle visa er lite bilder därifrån men tror ni inte att jag glömde kameran då?:P haha självklart gjorde jag det så jag försökte ta lite kort med mobilen men de har jag inte hunnit lägga in på datorn än.. Men de kommer ska ni se :D

Sen i söndags åkte jag, mamma och linda till Moster Anna och Pelle i Strängnäs. Konstigt nog blev jag åksjuk på vägen dit (jag blir aaldrig åksjuk)  var jätteskumt..:S Men när jag väl fick mat i magen hos Anna gick de över. Hon hade stått och lagat mat som en galning och allt var verkligen supergott! :D Oxrullader, Korv i nån deg, jättefin sallad, brieost med nötter i och in i ugnen, såser: vitlökssås, stark bearneise sås och en egengjord på köttspad och gurkspad och grädde. Sen var det potatis i ugn med..
Vi hade de trevlig där iaf, jag och linda gick ut och rastade häst. Gick till badplatsen de har precis bredvid huset och så..
Måndagen åkte vi iväg tidigt på morgonen. Morfar fyllde 70 år och han och mormor hade åkt någonstans i Sverige och gömt sig från alla människor som vi grattas. Men vi fick reda på vart de var Om vi tog med korv och bröd m. tillbehör och en platta öl. Sagt och gjort så fixade vi det och vi fick reda på vart de var. Så från Strängnäs åkte vi till nyköping (och jag blev åksjuk igen..som sjutton) och där var det kisspaus och jag fick köra sista vägen. Sen åkte vi till något som heter stenväggarna...Ute i skogen vid havet, jättefint. Allt med havet är fint ;) Älskar Havet och skulle så gärna vilja ut i sommar på båt eller något.
Vi firade morfar som fick en mobil av oss så han skulle va lite mer modern än han var förr med sin gamla nokia. Så grillade vi, gick runt lite sen åkte till deras husvagn 5km därifrån och fikade. Sen åkte vi till Strängnäs igen och lämnade Anna och Pelle och sedan åkte jag och mamma och linda hem till sala igen. Pust va mycket bilåkning de blev under påsk men de var ju kul iaf så man får ju se de så ;)

Såå.. i allafall nu har skolan börjat igen, eller igår började den och Jag och Madde hade idrottslektionen precis på morgonen. Vi körde volleyboll och fick hunsa de stackars klasskamraterna med idioten och upphopp ;) haha och mer ska de bli nästa gång vi har idrott, då blir det dans och de är inte att leka med.
Och på tal om dans: Igår var det Showjazz igen :D Oooh va jag älskar att dansa :D Vi gick igenom hur vi skulle se ut på uppvisningen den 10 maj och jag deltog ju med en bra idé eftersom vi har två danser ska vi först vara cirkusprinsessor (temat på hela showen är cirkus) med fina handskar, sen ska vi slänga av oss våra fina saker, släppa ut håret, på med skinnjacka och dansa den coola dansen;) haha ska bli kul. Våran dansuppvisning är på morgonen kl 10.00 börjar den och Lyriska jazzens uppvisning börjar 15.15 så de blir ett asjobbigt avbrott därimellan:S aja får se hur de löser sig..

Idag är det alltså onsdag...jag har blivit knäpp med dagarna nu när vi var lediga måndag. Idag hade vi föreläsning eller träning kan man säga, med Titta Hilton som är skådespelare om hur vi ska snvända oss av rösten. Mycket kul med praktiska övningar och hon kommer komma tillbaka om 2 veckor igen och då ska vi typ kunna ett manus vi fick av henne idag. :)
Sen gjorde jag radiojobbet efter skolan och det gick snabbt..:O som om datorn tuggat speed eller något:D men glad blev jag för då kunde jag komma hem till pappas lägenhet snabbare. Nu sitter jag alltså här.. :) Och om ett tag (när Madde är klar i stallet) ska jag åka hem till henne så ska vi ha en pratkväll :) Kul de ser jag fram emot. Vi börjar ju 12 imorgon så vi kan ju vara ute länge ;) haha blir väl prat om att fly skolan och joina ett kloster och massa annat prat med.. :)

Neej..nu har jag nog tjatat hål i ögonen på er med all text..:O ursäkta mig ;) haha nu ska jag kolla vidare och rådfråga min vännina johanna om lite design på bloggen...hon kan hon ;) haha

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har haft fullt upp du :P

2009-04-15 @ 17:01:28
URL: http://melinsvardag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, jag kan jag ;)

2009-04-15 @ 17:49:22
URL: http://melinsvardag.blogg.se/
Postat av: Monster Anna

Just fullt upp har du haft i påsk. Vilken tur att du tyckte om det i alla fall. Nu J-lar har jag koll på dig....hahahaha :O)

2009-04-16 @ 09:43:37
Postat av: Lil. :D

Nu har jag också "råkat" klicka in på din blogg och läst lite, skojjskojj :) . hehe hopppas du hade det kul igår , :D

2009-04-16 @ 16:03:24
Postat av: Marina A

Saknade er i påsk :(

Roligt med lite bilder o inte bara text. Hälsa mamma och alla andra som jag känner därnere.

Kram

2009-05-03 @ 15:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0