Filmredigering, Helg och Lasangetillverkning

Fredag 18 april

Hej hörrni nu är de helg!! :D

Idag har vi haft Rörlig Bild A hela dagen (från 12 till...17 för mig) då vi har lagt in allt material till vår film på datorn..:P kan ju säga att vi typ började halv ett och blev klara halv fyra..:P sjukt mycket material. Sen började jag klippa lite grovt i allt och Ted började göra grafiken, för de äger han på.  :) Och Madde satt med mig, hon behövde inte vara på filminspelning hela dagen så de va ju kul..:D Tror vi är en av de grupperna som ligger bäst till nu iaf..enligt Pilen som sa: "Aaa..eftersom antagligen ingen grupp kommer bli klar i tid så får vi ägna lite av nästa period till redigering med...Jag VET att iaf tre av fyra grupper inte hinner klart.." och vi var de enda som hade filmat allt.. :)
Tycker verkligen om att redigera..haha de kanske är skumt men det är skoj. Mycket pill men nu när man lärt sig programmet ganska bra blir det lättare och de går snabbare..
Jag satt i allafall kvar tills fem eftersom jag missade mitt tåg 16.27 ^^ så då kunde jag lika gärna stanna kvar till fem och ta 17.27 tåget hem. Och sagt och gjort!
Så nu har jag kommit hem!
Stannade på Åkrahallen på vägen hem och handlade schampoo, balsam, kaktussorbet (min favoriiit), avokado, vindruvor m.m
Sen åkte jag hem och började tillverka lasange.. :) Känns fel att kalla det "laga" lasagne när alla ingridienser finns i en pappersförpackning och de enda man behöver göra är att följa instruktioner och steka köttfärs..:P Men nu står min kära lasange i ugnen och blir goo. Snart så får jag avnjuta den :D hoppas den blir bra bara^^ haha skulle ju vara de...

Ja jusstja, vi hade radiomöte idag med, jag, madde,johannes,ted, ida och tommy. Vi diskuterade hur upplägget för sommarradion skulle vara och vilka fem-grupper vi skulle få och så. Känns jättekul att vara ledare för sommarradion i år :D
Så jag bjuder er på en bild som jag tog förra gången jag jobbade på sommarradion, för två år sen. Det är en bild på våra superfina mikrofoner ;) haha


Såå vad står på agendan ikväll? :) Joo, jag ska först och främst äta mat, sen ska jag plugga och packa inför imorgon. Sen kan jag slappna av lite :D

Vad ska ni hitta på en sån här mysig fredagskväll? :D

Trevlig helg på er alla gulliga! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0