Bra/Dålig dag

Tisdag 21 april

Dåligt:

Idag fick jag något av ett chockbesked..blev verkligen helt ställd. Som säkert de flesta vet vid det här laget så är jag singel nu. För ett tag sedan gjorde jag och mitt ex slut. Det många också vet är att jag och mitt ex går i samma klass i en skola på ca.200 elever..alltså hörs och ses allt där.
Men det jobbiga här är att ingen orkar ens försöka få reda på all fakta om vad som har hänt innan pratet går..Det allra flesta har nu bildat någon form av "välja-sida-grej" och måånga ställer sig självklart på mitt ex´s sida (och inte så konstigt han är mycket omtyckt i skolan). Men nu är det också så att ingen riktigt orkar bry sig om vad jag säger om varför det tog slut. De kollar konstigt på mig, håller tyst och säger nån lam ursäkt och går därifrån, medans mitt ex då får uppmärksamhet och gullanden. Men droppen var det nu idag när en lärare faktiskt yttrade sig om detta för mig och sa: "Sandra jag är besviken på dig, varför har du gjort slut med din kille för?" och sedan knappt lyssnar på mina förklaringar och säger sen att det väl inte var nån big deal..
Det var förnedrande!! Faktiskt! Jag blev helt ställd och visste inte alls vad jag skulle säga. Så jag frågade mitt ex hur i hela friden en lärare kunde veta om detta och det visade sig att mitt ex hade vart hos läraren och berättat "hela" historien..och nu har alltså även lärarkåren tagit den söta pojkens sida.

Så chockad som jag var åkte jag hem och sen grät jag i minst en timme non-stop. Jag vet att de kanske är knäppt att berätta på bloggen såhär men vafan..de är sanningen. Jag grät. För att ingen någonsin (utom de närmsta som orkar bry sig) kommer ens försöka förstå.

Ni tror att det bara är en "liten grej" som vi bråkat om men de är det inte...allt hade pågått mycket länge innan paus och avsked. Varför ska ni envisas om att säga "meen blii tillsammans igeeeen" när jag mådde dåligt av det? Att alltid ha någon som var svartsjuk för att jag skrattade, arg för problem han hittade på själv, blev sur för att jag inte väntade på honom innan vi gick in i badhuset...det är inte något ulltimat. Efter massa bråk slutar man ha känslor..de försvinner..och ersätts av en konstant oro för när nästa utbrott kommer. Varför vill ni att vi ska gå tillbaka till något sånt? ! Nu vet ni fler detaljer, men inte alla, hoppas ni känner er nöjda och förlåt till X för att jag berättar dessa saker på ett sånt allmänt ställe som min blogg...




Bra:

Idag inledde jag Fas 1A :) Jag hade svenskaprov hos polisen och förhoppningsvis kommer ett besked imorgon om jag klarade det eller ej..sen så blir det intervju på fredag om jag klarade det...:) Så jag håller tummarna..

Hade dans direkt efter också där vi körde stenhårt, sköönt då fick man annat att tänka på än de dåliga sakerna som hänt. Svettigt men kul var det iallafall.
Sen åkte jag förbi coop och handlade lite, deo, snus till pappa och choklad. Köpte en deo jag haft förr som jag älskar luktar så himla gott..:D Så efter det åkte jag hem till pappa, duschade och sånt och nu sitter jag då¨här vid datan:)
Trevligt trevligt..



Det här är Electrik Red min danslärares kompis band..:) Mycket bra, vi har dom som uppvärmning..:) Love this song :D

Nu ska jag sova eller liknande! Ha de bra alla!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har skickat sms (ett skyjädra långt!) till dig, bättre det än att skriva vad jag tycker här om det som skett ;)

2009-04-22 @ 09:28:43
URL: http://melinsvardag.blogg.se/
Postat av: Johanna

http://www.youtube.com/watch?v=M6otGMJQv5k



Du kanske kan bli lite gladare av denna :)

2009-04-22 @ 09:32:08
URL: http://melinsvardag.blogg.se/
Postat av: Lovisa

men gumman:( jag fattar att du är jätte ledsen över de men du har ju allit oss tjejer som kommer att vara dina TROGNA VÄNNER tills livets slut så du kan alltid prata med oss. Jag tycker att de är fel allt som ha hänt på skolan, men tänk, snart så tar jag studenten och då behöver jag inte allt snack längre:D Kramar i massor och hoppas att de komemr att bli bättre:D. ps, jag tycker att Johannes ska lägga ner och skaffa sig ett liv!

2009-04-22 @ 14:22:05
URL: http://lovisasvardag.blogg.se/
Postat av: Marina A

Passa dig för svartsjuka killar=bekymmer.

Kram

2009-05-03 @ 15:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0