torsdag 18 oktober

Ibland älska, ibland hata
Ibland Skratta, ibland gråta
Ibland kramas, ibland slåss
Ibland glad, ibland ledsen

Många saker kan förstöras i en enda sekund, en mening som raderar ut leendet på ens läppar.
Allt i livet är en stor knut av komplicerade vägar, men ibland orkar man inte med komplicerat.
Inte i vissa saker iaf.
Kärlek, visst, det har jag lärt mig att det är komplicerat vare sig man vill eller inte. För mycket känslor är inblandade i leken så det går inte att komma ifån den komplicerade biten.
Men sen då? Varför måste de bästa dagarna om året bli de värsta? Det är alltid tekniskt sett någon som inte klarar av att kompromissa i just det tillfället, så det blir mitt problem. Kan inte den ändra sig, ne då måste jag göra det. Jag skulle kunna behöva åka runt hela sverige bara för att ingen annan orkar åka till mig och det är mitt ansvar att träffa alla, hålla kontakten och vara den snälla flickan som alla älskar. Det är inte det lättaste det heller om det är någon som tror att det är en bra sak.
Och det värsta är att jag fortfarande är så löjligt barnslig som tycker att datum har betydelse! Att en fördelsedag ska vara på just den dagen, inte +- en vecka. Att jul ska vara jul och man ska fira den på just den dagen. En dag efter går också bra, det har jag lärt mig att acceptera. Men inte när folk begär av en att inte träffa den som utgör 50% av sin familj 4 dagar efter jul.
Men som sagt i dessa situationer tror folk att de fortfarande bestämmer att jag ska hunsas fram och tillbaka medans de sitter på sina stora ärslen och bara väntar in mig.
Vad gör man i en sån situation?
Varför?
Varför måste jag vara överallt?
Och varför blir allt jag gör och anstränger mig för bara fel i alla andras ögon?

De små sakerna som man kan njuta av i sin situation på helgdagar försöker folk riva bort från mig. varför?

Ja detta är då min mörka sida av tillvaron..enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0