Tisdag 18 december - Partypoopers!

Jag citerar min otroligt smarte "tvillingsyster" (elaka delen ofcourse) :

PARTYPOOPERS!!

Så är det helt enkelt. Stor del av allmänheten är enna riktiga partypoopers. Det värsta: "näää vi får se, jag kanske kommer.."

men hallå??! jag har sagt miinst 100 ggr att man måste ha biljett. 

såsom killen på hässlögymnasiet sa: men jag kommer in gratis min syster jobbar där. 
man svarar snällt nej tyvärr du måste köpa biljett till våran
och får svaret näää jag kommer in gratis


Men jösses..


Och att folk kan vara så fega! Är det svårt att våga närma sig ett bord med två tjejer vid? vi seer likssom inte farliga ut! nä då måste man skaffa sig en radie på två meter från bordet som man inte kan gå över. Patetiskt och ni ska kalla er män!

Och dessa satans affisher kom ju inte heller förrens i onsdags, vem kan begära att vi klarar av att sälja 150 biljetter på ett få dagar?? Affisher och biljetter skulle vara klara i månadsskiftet, inte nära jul!! Pucko!

Och folk som dissar en ute på stan! 

Nu har vi försökt med ALLT som vi kan göra för att få ut dessa biljetter. Anders sa att det bästa sättet att få människor till festen är via vänner! 
"coolt" tänkte man då. "tänk en fest med alla ens vänner samlade på samma plats, har skoj och skrattar dansar och allt en kväll. Och mina vänner får träffa min väns vänner. det kan ju bli riktigt skoj." Men nää. då har man vänner som inte tänker komma. 
Från 21.00 - 23.00 ungefär. Men inte ens 2 timmar kunde de ge oss. Om det sedan ville kunde de fortsätta festa utanför våran del av golvet eller gå hem och sova om de ska upp tidigt, eller om de inte tycker de är nå skoj eller nå.
2 timmar!!

Vi har verkligen slitit för det här! Vi har ringt och vi  har tjatat. Skaffat kontakter och sponsorer som sedan bangar ur. Uteställen tänker ta betalt för oss,  vi har ringt runt till praktiskt taget varje skola i stan. Vi har blivit utslängda från 2!! förra veckan var den mest helvetiska veckan hitils. Inte en enda lunch den veckan. Måndagen fick tillochmed bli utan mat! Vi har åkt runt till skolor, pratat med folk, varit trevliga, offrat ALL tid vi har för det här. Tillochmed Jullovet offrar vi! Aldrig en lugn stund och det har vi tagit eftersom vi har haft den idén att "vi kommer göra en succé fest"  Vi har skrivit drinklistor, musiklistor, dekorationslistor och fruktlistor. Vi har beställt dekorationer. Vi har jagat som dårar över hela västerås efter priser till vinnaren av tävlingen som ska hållas under kvällen. Men alla dessa företag som finns i västerås och som vi smörat för och varit trevliga mot, säger nej och man måste leta vidare. INGEN! inte ett endaste litet företag kan vara trevliga nog att donera en liten sak, något litet bara för en bra sak skull, Vi skulle tillochmed göra reklam för dem på affisher och biljetter. 

Vi har inte sovit ordentligt på många veckor, drömt mardrömmar om dessa biljetter, legat vakna om nätterna och funderat: "HUR ska vi göra nu då?"

Och självklart har vi utöver detta haft skola, läxor, prov och inlämningar som måste ta tid det med. + allt annat som redan är inplanerat på helgerna, dessa saker som man måste göra: man är skyldig famlijen det. Gör du det här nu slipper du det sen, tänker man och stoppar om och planerar utöver sin tid.

Detta är två heltidsjobb på samma gång! Ni som redan sysslar med det, jag förstår hur ni har det. 

Och ni andra som har det så lyxigt att ni endast behöver göra en sak, jag tycker ni ska ägna en tanke åt dessa människor som sliter som djur. Jag vet själv hur det är för deras familjer och de själva eftersom jag har en sådan mamma som ägnade sig åt studier och jobb för skitlön i hela tre år. Det tär. Så tänk lite på de människorna. 

This is crap people!

 Tur ändå att det finns en trogen skara med folk som kommer. tack för dom!

Men ni andra:

Partypoopers på er alla!

Kommentarer
Postat av: madde

Jag snor ditt inlägg och lägger upp det på min blogg och skriver att det är du som har skrivit det om det är okej, det är så "rått" skrivet precis hur det är m.m

2007-12-20 @ 17:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0