Irriterande saker finns ju!

"Sunny beach är det nya semesterparadiset om du frågar Ving och Fritidsresor. En dröm för dig som vill uppleva Bulgarien, sola, bada och äta gott.
Men till Sunny beach åker inte barnfamiljer för att upptäcka en ny kultur. Och de kommer inte hem med bilder som passar familjealbumet."

Expressen skriver nu en massa skit om Sunny Beach har jag märkt sen en man blev ihjälslagen i Nessebar. Jag blir otroligt arg när jag läser det!!! Enligt Expressen så är sunny beach en helveteshåla praktiskt taget, att folk slåss och super och bara är störda! Men ärligt så är det inte bara sånt som försegår där! Visst, det finns bara massa hotell, pubar och diskotek, men ärligt när slutade människan kunna behärska sig själv?! De som super sig aspackade och bara gör massa skit där det är ju deras eget fel! Visst, hela stället är ju turistanpassat som bara den men ärligt vilka är det de anpassar sig för?!

"Det vidriga i Sunny beach är inte soundtracket ? det här är ju charter. Att ungdomar dricker sig fulla är egentligen inte heller den springande punkten. Och tjejers rätt att vara kåta är en dörr jag gärna lämnar vidöppen.
Det är inramningen som är problemet. Den öppna prostitutionen, de svarta festpengarna, och frånvaron av polis är väl de mest synbara tecknen på att det här är ett område där inga vanliga lagar och regler råder.
Sunny beach är en strandlänga där det inte finns ett hus som inte är ett hotell, och där lyxbilarna trängs på gatorna. Hit åker tusentals svenskar och blir redlöst berusade, den lokala befolkningen har tappat respekten för vem som helst som är turist."

Jag håller starkt fast vid att det inte är ställets fel utan det är människornas eget fel att de super för mycket. Finns faktiskt en gräns för alla! Jag har själv vart där jag vet hur det är! Och jag visste min gräns för hur mycket man ska dricka!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0