Söker skådespelare till kortfilm i Västerås!

3 februari 2009

Hejsan alla :D hoppas ni har det bra där hemma. Det är kallt väder här i västerås och jag tror det sägs komma ännu kallare. Jag har fullt upp nu för tiden, pluggar på som en tok och gör allt annat småtjafs på sidan om.

Igår var det lyrisk jazz, imorse var det idrott (med egen styrka och konditions pass som jag och maddiiiiz fick bra respons på) och om mindre än två timmar är det dags för showjazz. Fullt upp på träningsfronten men inte mig emot.


Tänkte passa på att söka lite folk till våran kommande kortfilm som kommer börja filmas om sisådär 5 veckor. Det är en dramafilm som är baserad på en verklig händelse och kommer alltså utspela sig i Västerås. Storyn handlar om en tjej som helt plötsligt går från älskad till hatad av en av sina bästa vänner. Våld kommer tas till och många tårar kommer att fällas.

Jag och de andra i "film teamet" skulle bli överglada om det finns några där ute som blir intresserade av att delta. Många roller finns, allt från huvudroller till statister.
Åldern på tjejerna i filmen är mellan 15 och 16 år men skådespelaren kan vara äldre om denne kan spela yngre.
Vi behöver också två par föräldrar, en rektor, en polis och en hel drös av pojkar och flickor som ska spela klasskamrater till huvudrollsinnehavarna.
Filmvana är inte ett krav, bara ni kan leva er in i rollerna och fälla en tår då och då.

Hör av er till Mig, Madeleine eller Johannes om ni är intresserade :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0