Onsdag och minusgrader

Onsdag 2 december

Jisses..december redan hihi
Imorse kollade jag på julkalendern på SVT för första gången på flera år. Tycker inte om julkalendern längre, men det är väl för att jag blir äldre antar jag. Men iaf så kollade jag imorse och åt risgrynsgröt till det. Var mysigt, inte speciellt underhållande, men mysigt.
Sen när jag skulle åka till jobbet så var de -7 grader ute och frost! Och man märker hur mycket ljusare och finare det blir nu när de är frost ute :D jag sitter på jobbet och är ganska glad likssom :D

Vi har massa tekniska problem på jobbet nu och har haft hela veckan så det är jättesvårt att göra så mycket vettigt vissa perioder eftersom inte låtar eller servrar funkar. TomTom (dator teknikern) håller på att försöka ordna upp allt så det ska funka men det taar tiid och då sitter man ungefär som madde gör på den här bilden.

Och ritar i tidningar m.m. Så under de här tre dagarna har vi fått de ganska fint på kontoret, madde har klippt ut God Jul som sitter på dörren, rosetter som sitter på skärmarna, plastat in fina brynäsbilder till mig som jag satte upp på väggen vid mitt skrivbord och så har jag idag köpt två godiskalendrar som vi suttit upp på fönsterväggen. Jo, och så ska vi skaffa en fisk också... Per på ÖK hade en guldfiskskål till övers så den fick vi så nu ska vi skaffa fisk.

 

Sitter också och funderar på julklappar och sånt där och jag tror jag har kommit på två stycken som är riktigt bra :D Så de ska bli kul att handla dom sen, kanske handlar jag en redan i eftermiddag? We´ll se then..
Men några julklappar har jag redan handlat, känns ganska bra att vara hyffsat förberedd.
Nästa steg i julkänslolistan är att baka lussebullar (äääälskar lussebullar om man inte har i russin) men jag som är så dålig på att baka bävar inför den dagen. Men snart så skaa jag ta mig i kragen och göra de :D Lovar!



Det här är dagens utsikt från kontorsfönstret..de ser verkligen ut som ett fängelsefönster. Jisses haha :P
Nu ikväll har jag radiomöte klockan 18 på Arosgården med alla sändare där..intressant..ja de ska de bli. Vi ska prata lite om sändningskostnader och vilka som ska fortsätta sända efter jul och sånt där.



Jaa Snaart är de jul :D

Nej hörrni nu ringde TomTom nyss så jag ska jaga rätt på Madde nu för att berätta den senaste lägesrapporten i hur det går med teknikproblemen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0