Glögg spillning

onsdag 9 december

Hallo alles.
Sitter på kontoret (som om ja gör annat) och har just redigerat lite program och så. Blev jättestressigt i morse när ja skulle med bussen och kom ut lagom till bussen kom. Men då hade jag ju självklart glömt bestick, alla mina kära tabletter och så hade jag inte ens fixat hår eller make-up...fast de har jag inte fixat på hela veckan typ. Orkar inte göra mig fin när man känner sig som en kasse bajs redan från början.

Var ner till Anna för ett tag sen och skulle se om vi hade fått någon post. Hon satt och drack glögg och samtidigt som vi pratade så fastnade hon med fingrarna i de små hålen på glöggmuggen och spillde ut nästan allt över sig själv, stolen, tangentbordet och skrivbordet. Usch usch usch vissa dagar ska man inte gå upp på morgonen nästan.. Men vi torkade upp och sådär så hoppas de inte blir massa kladdiga fläckar kvar.

Igår ringde jag till hon som har lägenheten jag ska flytta in i och bad om att få komma och kolla ännu en gång. Så på fredag på lunchen ska jag göra de :) Så då tar ja med mor och måttstock och mäter lite och ska se om bord får plats, hur stora fönstrerna är (för gardiner) och sånt där :P Ska bli spännande. Hoppas bordet jag har hittat passar :D Sen så lät de som att Lena (pappas tjej) ville göra gardiner så :)

Well...Sitter och väntar på att klockan ska bli tolv snart. Då slutar Madde nere i studion och kan hänga på och käka. Är mäkta stolt över min supergoda matlåda som jag och linda fixade igår. Potatiskrocketter och kött i en geggamojja med paprika, chili och vitlök. Linda älskar geggamojja och de gör ja med :P
Ikväll blir det pasta carbonara med bacon och korv i. Ska även försöka ta mig till Madde till klockan 18 då hon ska ha inredningsparty. Skulle vara kul att åka på de men de är ju lite kruxigt att komma hem. Mamma kanske har kommit hem till det slutar och kan komma och hämta mig? :P Linda skulle eventuellt behöva skjuts ikväll med eftersom hon ska på hockey (VIK-Leksand) ikväll. Ja, har man inte tid att åka och se elitserien får man nöja sig med allsvenskan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0