Söndag 25 maj

Grattis mamma som fyller 44 idag. Grattis mig som fick hela helgen att klaffa

På fredagen hade mormor ringt och sagt till mamma att vi måste komma idag eftersom de hade lunchbiljetter och skulle inte hinna fira mamma imorgon.

Så vi skulle åka halv 1 till västerås idag. Jag vaknade 11.20 då mamma och linda fortfarande var i stallet. De hade åkt nio..Jag åt frukost, packade i det sista sakerna i en väska och en påse, ringde mormor och sedan gömde jag väskan och påsen.

12.15 kom mamma och linda hem från stallet. Då var jag klar och redo, de skulle duscha..observera att vi skulle åka halv.
Jag sa att mormor hade ringt och sagt att vi skulle hämta hennes baddräkt på kristiansborgsbadet innan klockan ett eftersom de stängde då..
De skyndade sig ganska bra faktiskt och vi kom iväg tjugo i.

Jag låg i för hög hastighet stora delar av vägen in till västerås. När vi väl kom till kristiansborg (ca. 13.10) kastade mamma sig ur bilen och skyndade mot badet. Jag snodde med mig kassen från bilen och skyndade efter. Kom om mamma i trapen upp och då kom funderingarna.
"Varför har hon en kasse med sig? Vad gör du för något?"
Jag gick fram till disken och sa "hej vi har bokat tid till lena björkholm för massage nu.." Mammas min var obetalbar..helt ställd. Hon fick biljett, handduk och nyckel och fick gå in..
Det hon sa var "vet mormor att vi inte kommer??"

Morfar kom fram från hans gömställe i kiosken. Vi tog med oss honom och åkte till Max och åt. När vi satt ute och åt åkte en bil förbi saakta. Vi kollade dit och såg att det var Anna, min moster från strängnäs. Hahah vilken chans..:P haha

Vi åkte hem till moster2, Åsa, och var där ett tag. Anna kom dit med. De väntade där inför fas två medans jag, linda och morfar åkte hem sen.

Mormor och Mamma kommer hem från massagen (jusstja de har jag glömt, mormor väntade inne på kristiansborgsbadet och bjöd mamma på lunch och "sportdryck" ) Vi åt fika och hade det trevligt..mamma trodde allt var över då..

Kvart i sex sa jag att hon, jag och linda skulle ut och äta..att vi hade bokat bord.
Hon gjorde sig iordning (jag hade tagit med mig kläder i väskan, samt smink) och jag fick ett sms av åsa ca. klockan 6. Vi åkte typ kvart över. Åkte runt lite för att dra ut på tiden.

När vi kom in vid stora torget hade mamma gissat 100 gånger på vart vi skulle. Jag sa nej till allt.

Vid bishops arms så ser vi Pelle (annas kille) hänga i en lyckstolpe och svinga sig runt. Linda och Jag pekar och mamma utropar "PELLE!?!", hoppar ur bilen och kramar honom. Jag och linda säger "hejdå, ha så kul." Mamma blir helt stum och vi fortsätter "du ska på harrys med dina vänner, ring när du ska hem"

Vi åkte hem till mormor och morfar igen och kollade på melodifestivalen.

Halv 1 hämtade vi mamma, parkerade på en parkering en bit bort och gick till harrys eftersom hon inte svarade på mobilen.

Såg anna och pelle på terassen, sen kom åsa med. Hon sa åt oss att hoppa över, så vi hoppade in..Sen kom polisen, men de såg oss inte..Gick in på dansgolvet och svängde loss i försök att hitta mamma. Träffade kent (åsas man) men ingen mamma.
Sen gick åsa ut och ringde henne igen. Då ställde hon sig vid utgången så vi kunde hitta henne. Vi hoppade över staketet igen och gick till ingången och hämtade mamma.

Kvart i två var vi hemma i sala.

Lyckad kväll iaf och mina planer gick skitbra;) Hahahahah jag borde bli festarrangör.

Saknar johannes nu..:/ ses iaf på måndag så..<3

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0