Torsdag 11 oktober

Idag har de snööat:D
Iaf i sala:D i västerås regnade de..:(
äntligen snö:D:D tjoho. men man får ju räkna med att de inte kommer komma massa än men ändå:O första snön är viktig:P
Sen körde jag på körskolan idag..som de skulle vara riktig uppkörning sa sussanne:)  hon skrämde mig riktigt den dära.."njaaa jag vet inte riiktigt ja om jag skuulle..........
........................om jag skulle kunna säga nått som inte gick bra, bara några små saker om man ska vara riktigt nogrann men det är inget som man skulle tänka på så. Det var jättebra. Ska vi ta och sudda bort en lektion för dig så slipper du de?" :O:O:D
Så nu är de äntligen full sovmorgon till halv 2 på torsdagar:D iaf en vecka:D

Efter körskolan så cyklade jag snabbt snabbt till tåget..när jag kom till stationen åkte ett tåg:O men de var inte mitt^^ mitt var försenat. Skulle gå 11.07 men var beraknat att komma 11.25...sen 11.30....sen 11.40....sen 11.45....sen kom det..:) tur att man inte hade brottom:) kom till västerås runt tolv eller något över. Åt en korv sen till skolan och skrev klar maddes och min dikt:D ska skriva in den här senare:) för nu står madde och tjatar på mig att vi ska gå hem^^ haha

Pusspuss




så nu är jag tillbaka igen:)

regnade på hemvägen blev dyngsur..:/ haha
dikten blev lite blöt den med..:( men den klarade sig:P

den heter dikt^^ hahah

En liten ros vit som snö
växte på en öde ö
hon växer bra
får sol var da¨
men snart skulle hon dö

för hösten kommer så kall och rutten
då blir rosen deppig och skrutten
hur ska de gå?
tänkte hon då
och hängde som en trött en.

frosten började smyga sig in
och täcka varje gren och pinn
lilla rosen gråter
och önskar sommaren åter
sedan lämnar blommans ande sitt skinn

en lite flicka tar upp rosen i sin hand
flickan lägger rosen på en hög av sand
hon vattnar den
hon värmer den
men blomman är redan i sitt eviga blomster land.

By: S. Björkholm & M. Höglund.

^^ är den lik romantikens dikter tro?:P

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0